SECRETARIAAT GELOOFSGEMEENSCHAP REUTUM EN HAARLE

Kerkstraat 94 7667  PZ Reutum
Tel: 0541-670204
Spreekuur pastorie: wo. 9.30-11.30 uur

Heeft u een bericht of een vraag voor het secretariaat Reutum en Haarle?
Neem dan contact op via e-mail: info.reutum@hpancratius.nl

Kosters: 
Contactpersoon: Dhr. G. Vrooijink
Kerkstraat 105  7667 PW Reutum
tel: 0541-670471 -e-mail: gerardvrooijink@hotmail.com

Bankrekeningnummer:
NL82 Rabo 01435.00.864 t.n.v. Geloofsgemeenschap H.H. Simon en Judas

Centraal secretariaat H. Pancratiusparochie 
Grotestraat 64
7651CK Tubbergen

Yvonne Kroeze en Karin Grunder
Tel: 06-204 332 86 of 06-204 907 26
(bereikbaar dinsdag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur)

Weekwacht:
Voor dringende pastorale hulp, in geval van ziekte en bij overlijden belt u nummer: 06-20430155

Kerkhofonderhoud: 
J. Deterink, tel. 0541-670488

Coördinatie aulabezoek en het brengen van bloemen bij de aula:
Petra Steggink, tel. 06-21567842

Informatieblad
Het informatieblad verschijnt eenmaal per twee weken. Bij abonnementhouders wordt het blad thuisbezorgd.
Een nieuw abonnement kunt u aanvragen bij:
Herman Eerdman tel. 06-18967876 of via e-mail: h.eerdman@hotmail.com

Kopij voor het eerstvolgende informatieblad  kunt u, bij voorkeur digitaal, aanleveren tot uiterlijk maandagavond 19.00 uur voorafgaand aan het eerstvolgende informatieblad bij:
Agnes Booyink Klumperstraat 7 tel. 0541-670264 e-mail: a.booyink@hotmail.com

Misintenties moeten voor plaatsing in het informatieblad de woensdag na het verschijnen van het informatieblad voor 11.30 uur bij de pastorie zijn opgegeven. Dit geldt  ook voor jaargedachtenissen voor afkondiging in de kerk.
U kunt ook een bericht sturen via e-mail: info.reutum@hpancratius.nl

Spreekuurinformatie:
Op woensdagmorgen van 9.30-11.30 uur is er spreekuur in de pastorie.
U bent van harte welkom voor o.a. het aanvragen van H. Missen, misintenties, enz.
De gastvrouwen hebben altijd een luisterend oor en mocht u even moeten wachten, dan staat de koffie voor u klaar.

Misintenties en Jaargedachtenissen:
Misintenties en jaargedachtenissen en aanvragen vieringen en jubilea enz. tijdens reguliere vieringen: opgave hiervan kan tijdens het bovengenoemde spreekuur of inleveren in de bus aan de zijkant van de pastorie. Zorg dat deze tijdig binnen zijn voor verwerking door het secretariaat, zie boven! Vermeld u wel duidelijk uw eigen naam en adres, datum waarop en naam voor wie de misintentie bestemd is en de wijze van betaling.

Aanvragen bijzondere vieringen en jubilea enz. op andere tijdstippen:
Carmen Rikkink-Rikhof, tel. 0541-672004 of e-mail: crikkink@rocvantwente.nl

Kerk TV
Voor informatie, aanmelden en technische mogelijkheden over Kerk TV kunt u contact opnemen met Johan Nijhuis tel. 05461-670473 of via e-mail: info.reutum@hpancratius.nl
Heeft u interesse in KerkTV, kunt u zich ook aanmelden via het Centraal Parochiesecretariaat tel. 06-33564002 of via e-mail; info@hpancratius.nl
Kerk TV kunt u volgen via de knop op onze website of via: http://pancratius.kerkentv.nl

Kerkradio
De kerkradio stelt u in de gelegenheid de vieringen in de kerk toch te kunnen meemaken, ondanks het feit dat u bijvoorbeeld door langdurige ziekte of om andere redenen moeilijk naar de kerk kunt komen.

Door middel van het systeem Rivendel (draadloos) met een speciale draadloze ontvanger kunt u thuis de verschillende vieringen beluisteren. In bepaalde situaties is het zelfs mogelijk dat u ook de vieringen in buurtparochies kunt beluisteren.

De abonnementskosten bedragen € 60,- per jaar.

Wilt u hierover meer informatie dan kunt u contact opnemen met:
Johan Nijhuis, tel: 0541-670473 of via e-mail: info.reutum@hpancratius.nl

Kerkledenadministratie
Nieuw systeem voor de RK parochies: Navision
Vanaf 1 januari 2006 communiceert de ledenadministratie van de parochie met de centrale
RK ledenadministratie van ons Bisdom. Vanaf die datum is er namelijk geen direct contact meer met SILA.

Medio 2006 zal er een nieuw systeem beschikbaar komen dat fasegewijs aan de parochies zal
worden aangeboden. Het betreft een geïntegreerd pakket: het systeem opent gaandeweg ook de mogelijkheden voor een nieuwe werkomgeving en communicatie met andere parochies, dekenaten en het Bisdom. Dit project zal meerdere jaren in beslag nemen totdat elke parochie is aangesloten.

Wij zullen u bij het verdere verloop van deze ontwikkelingen nader en gedetailleerder informeren.

Waarom kerkledenadministratie?
Hierdoor heeft de parochie mogelijkheden om verschillende groepen in de parochie behulpzaam te zijn en/of parochianen te benaderen zoals voor de Actie Kerkbalans.

Privacy
De SILA voldoet natuurlijk aan de privacywetgeving (Wet Bescherming persoonsgegevens).
Het nieuwe systeem werkt via een beveiligde Internet (extranet genaamd). De parochie zal vanzelfsprekend zeer zorgvuldig en vertrouwelijk omgaan met deze privacygevoelige gegevens. Ieder lid kan op verzoek inzage krijgen in zijn gegevens en heeft recht op verbetering, aanvulling of verwijdering van gegevens.

Aan- en/of afmelden
Dit kan schriftelijk bij de kerkledenadministratie of bij het Parochiesecretariaat.
Kerkledenadministratie: Herman Eerdman, tel.: 06-18967876 of via e-mail: h.eerdman@hotmail.com